To advertise here please email us!
Search People

Search by personal name

» Advanced Search Options
» Browse by Companies
Make a claim
Ripped off? Bad service ?

Post your complaint for the world to see
FREE, Anna did, 24 hours later she received
a full settlement payment!

Make a Claim

Search Companies

Search by company name

» Advanced Search Options
» Browse by Companies
To advertise here
please email us!

Quick Search Results

Found: 31




IDCompany / PersonClaim TitleIncident DateAddedPostsAdd commentDetails
23489The Finance Facility [Merseyside]
Total claims:3
Broker fee »06/02/201206/02/20127
Had a call about a loan. On their website it didn't say they where a broker, and it said nu upfront fees. She asked for my debit card details to 'verify my identity' and she told me NO FEES would be took from my account. Checked my bank 5 minutes later, they had took my last £60 out of my account. Rang them back they said they couldn't refund my money. They gave me a number to ring which just played music.

more details »






19681finance facility [prescot]
Total claims:28
59.95 »07-06-201108/06/20113
Money was taken out of my account by the above company, I contacted them to get a refund and they said that the money had been taken out as they had arranged a loan for myself, I have not heard from any loan lenders to offer me a loan, I emailed them after I had spoken to them to find out which company they said had arranged the loan for myself, they stated TFS, I stated that I am unable to find a guarantor, therefore I have not recieved any loan offer, I have emailed them again to say I want to cancel the loan and just want my money back.

more details »


20435finance facility [prescot]
Total claims:28
FEE again »11/7/201102/08/20113
I have been in touch with this company but they say that they cant refund my fee because they act as your broker for 6 months, they tried to say they had found me a loan but I received no paperwork from them or the loan company I then contacted them via email and was treated like an idiot the person I was in communication with was very rude and not helpful at all. I am sick of being ripped off over and over again!!

more details »


23632The Finance Facility [Merseyside]
Total claims:3
Application Fee »25/01/201211/02/20122
No upfront fee. Blah. They took it. I have not signed any loan on their behalf of finding one for me. I have asked for money back but with no joy. What they don't tell you is that if you are offered a loan regardless if you sign it or not they take their fee. And if the loan is not sufficient to the amount you requested they still take the fee. This saying that if a loan is not offered within 6 months of application is a CON. It does not exist, its just a nice way to trick you. Like all loan brokers they charge a fee. Do not do business with them PLEASE!!!

more details »


21432finance facility [prescot]
Total claims:28
Brokers Fee »6/10/201110/10/20112
Well i first signed up for this so call loan finder company back in july this year. I foward my bank details and they set out a day to take there brokers fee. I then realised it was a bad mistake so i made sure i did not have money in my account so that they could not take it and forgot about the company so thinking they would not take any money and close the account due to not leaving money in account. Well this october i transfered money from my other account to that account to use as a savings. The following i checked to see if money was in there. To my shock there was £60 over hanging i checked with bank and to my shock it was this company still trying to take there money for broker fee i feel this is highly illegal due to not my permission taking money out after nearly 3 months i rang them and the stated that i can not have refund so i emailed them stating full refund and that they lie about getting you a loan. They then replied with how dare i tell them they lie and they even stated they wont pay out refund or will they communicate with myself if i send straight emails i felt i have been robbed and the lies they give to you just to get your money and never contact you made me very upset and feel like a victim of fraud because they took money out of my account three months after without my permission on that day.

more details »


27399finance facility [prescot]
Total claims:28
refund »14/10/201216/11/20122
I made aplications form with quickquid and wonga for a payday which i got accept and pay me the money .then all of differnet loan company started to call me asking me if i want a personal loan i said nooo to all of them.four weeks later i got my weekly payroll £500, later on i wentto get some money out as i just lost my grandad back home(congo rdc) i was about to send my share so i went to my bank and i find out 265 pounds has been taken out of my account,i phoned my bank i told me that loan company including finance facility has taken money from me.i didnt who they were i went on the intenet an search they number.i called them asking for the reason why they have taken money out of my account when i have never made application wuth them nor sign any agreement at all , i was so suprise how rudely i was asked by one of their customer service, she told me that i had to wait 6 months before i can get my refunded and she hang up.i call again the same things happen. All loan company has refunds my money apart from finance facility I have now take it to ombudsman coz am
Not going let my hard earn money go to waste.

more details »


20850finance facility [prescot]
Total claims:28
Brooker fee »23/08/201105/09/20111
Details where filled in on website for a loan. The direct debit manadate advises that no fee will be taken until agreed and a suitable lender is found. Fee was taken immedidately. After a telephone call to the company I was told that a lender had been identified for the full amount I had asked for.

When the lender actually got in touch they required a guarantor for only one third of the amount. FF claim never to have received my complaint letters. They have via email refused reimbursement and insist they are acting on my behalf for the next six months.

PLEASE BE AWARE OF THIS COMPANY. They will take your FEE up front and the loan may not be even close to your requirements.

more details »


29772finance facility [prescot]
Total claims:28
Refund »16/08/201316/08/20131
I was looking for a loan and finance facility contacted me and asked for my bank details so they could take 50p off my account to prove i had a bank account in the UK when i asked them if it was only 50p they were going to take the lady reassured me that was all i went on to my online banking to find they had taken 79.95 out of my account they are refusing to give me a refund and have not even found me a loan. I can't afford to lose 79.95 as i am a single mum with a 5 yr old son now i'm left completely out of pocket and have no one to help me.

more details »


30108finance facility [prescot]
Total claims:28
broker fees »11/02/201411/02/20141
I enquired about a loan for people with bad credit. They contacted me and said they can get me a loan of £500 and all I need to do was to verify my details over the phone and give them my card details so they could also verify my identity. They said do I agree to the terms and conditions which were not explained to me or were in any way clear. I said yes as long as there was no fees or money to be taken out of my account. I asked if there was any fees and I was told there was NO UPFRONT FEES. They told me I could cancel the membership at any time. I have checked this morning and £79.95 has been taken out of my account. This was not authorized by me and on contacting them I received no help and was told I didnt cancel and agreed to the terms and conditions. I am a single parent of 2 children under 3 and am in receipt of child tax credits and income support which is the money they took from me. Please help me get this back!

more details »


27242finance facility [prescot]
Total claims:28
Fee for "Service" »02/11/201205/11/20120
I filled in an online application and within minutes I had a call from these people. Gave them my details, inc my bank details as they needed these to confirm who I said I was. I asked if any payment would be taken and I was informed it was just a verification check. This morning I logged onto online banking to find that my account had been debited (without my consent) of £69.95.
I had been offered a guarantor loan from a company called TFF. This is a guarantor loan company of which I am not interested and they did not offer me the amount I was looking for either. I am looking into other channels that will advertise this company as the rip off merchants they are.
I am waiting to hear back from this sham of a company but I will be taking this further to the Financial Ombudsman.

more details »


23446finance facility [prescot]
Total claims:28
No loan no fee?????? »26/01/201204/02/20120
I could not even accept the loan I wanted because I had no gaurantor so how could finace facilty do this to me i need my money is very important they have jus taken it and not even found me a loan

more details »


24340finance facility [prescot]
Total claims:28
Fees »14/03/201227/03/20120
I was called by a male from The Finance Company, after applying on line for a loan. The male said that he would need to take my bank card details so that 25p could be taken to confirm my account details. I said " you are not taking anything from my account!" to which he replied "nothing will be take, only the 25p"
As soon as I came off the phone I checked my bank account and £59.95 had already been taken.
I had be given false information.
I straight away called them back and they were very unhelpful and rude. Sayingn the complaint would have to go to the escalations department for the call to be listened back to. They also said that someone would get back to me the same day or the next day. This was nearly a week ago and after calling 3 times, I have still not heard anything.

more details »


24707finance facility [prescot]
Total claims:28
money takin out of bank »11.4.201223/04/20120
was trying to get some money for sons birthday i filled out an application on line then gt a call back was told i would only have money taking out if i gt excepted the next day the money was taking from bank every time i ring the say dont worry u will have letters from companys that has excepted u its been ten days now no letters so would like my money back that money was for my sons birthday i think its discusting how they can do this to a single parent living on the bread line

more details »


26277finance facility [prescot]
Total claims:28
broker fee »0708201207/08/20120
THE AMOUNT ABOVE CAME OUT OF MY ACCOUNT ON THE ABOVE DATE,I HAVE NOT RECEIVED A LOAN FROM THEM NOR DID I KNOW THIS MONEY WOULD BE TAKEN FROM ME.I HAVE NOT SIGNED ANY PAPERWORK AND HAVE INDEED ASKED FOR MY MONEY BACK.I SPOKE TO THE MANAGER OF THIS COMPANY WHO RUDELY TOLD ME I WOULDNT GET MY MONEY BACK

more details »


27606finance facility [prescot]
Total claims:28
£70 was taken from my bank »30/11/201205/12/20120

i was looking for a loan and came across finance facility, filled in the online form, then realised i did not want it, rang up immediatly and cancelled the application. then on the 30/11/2012 the finance facility took £70 from my bank account. when i asked for it back i got a lot of abuse from the person on the phone. i then contacted trading standards who tell me that a brooker by law can only charge £5 for that service and that if they took anymore they must pay it back imediatly on my request. i requested it and they just keep ignoring me now. my car insurance direct debit failed as a result of this so i had to get a wonga loan to cover it.


 


 


 


more details »


28300finance facility [prescot]
Total claims:28
FEES »26/01/201207/02/20130
This company rang me after looking for a loan on line, saying i had qualified for a loan with one of their companies.When i was looking for a loan the fee they were asking for was not to be taken from my bank account until after i received the loan. BUT this was not the case and i have never had a loan. I rang them up to ask for the refund and got the reply that i would have to wait 6 months , even though i told them that i did not want a loan anymore. I DONT THINK THIS RIGHT.

more details »


29367finance facility [prescot]
Total claims:28
paymatters Director fraud???? » »15/05/1321/05/20130
i was browsing online at getting a loan as i was waiting for my work date to start as i did not have enough income for things i needed for my new job and to be able to pay my bills, i didnt actually prosses my bank details on any website. one company FINANCE FACILITY managed to get my bank details from somewhere and took £69.95 out of my bank account. at present i am on job seekers and having that lump off money taken out of my job seekers is quite a high amount of money and i would never agree to pay out.

more details »


28946finance facility [prescot]
Total claims:28
Fee »27/2/201301/04/20130
I was browsing lending companies when I was asked my contact number . A person called me and asked for my debit card details simply for identity purposes . A few days later they helped themselves to £69.99
From my bank for no services whatever

more details »


29007The Finance Facility [Merseyside]
Total claims:3
No refund available »18/3/1305/04/20130
This company took money from my bank account.
An offer of finance was made to me, but the company did not realise it would not be suitable.
They do not do refunds, even under the law governing this type of transaction.
This must be unjust

more details »


29156finance facility [prescot]
Total claims:28
Charges »25/01/201320/04/20130
This company took money out of my account for being my loan broker. I have not received any loans from this company as unable to get a loan.I have phoned them and they say that i cannot have a refund until the 6 months are up, but if i cant get a loan whats the point. I have also sent them a letter with a sae but still no joy.I have ripped off too many times and being on sick pay this is not on.

more details »


29401finance facility [prescot]
Total claims:28
asked for a refund after 6 month »20/05/201328/05/20130
well after the 6 month so called period of when these guys give a refund, i sent a recorded letter to them asking for my refund. i have not heard anything from them and they had signed for the recorded letter as i checked. this is disgusting they steel 70 pounds from peoples bank accounts and do not refund a penny even after there 6 month period. this company should be shut down there trading dirty.

more details »


29452finance facility [prescot]
Total claims:28
79.95 »05/06/201306/06/20130
Just take my money and i email them asking why they did that answer of them I have looked at your account, you first applied on-line on the 4th of June 2013. Our Terms & Conditions are on our website and they are very clear and precise. You had to type your full name into the box to say that you understood and agreed to them, this is before we would speak to you to finalise your application. Your putting your name in the box is a legal signature acceptance of your agreement to our Privacy Policy and our Terms & Conditions which are therefore now legally and contractually binding.

Our T&C's are very clear, we charged a fee of £79.95 once you have been accepted by one or more of our lenders, not when you accept a loan. I can see from our systems that you were accepted by 1PLUS1 Loans who have also informed us that they have already sent you out a loan pack by text and email, so you can quickly complete your loan, sometimes in the same day. Our systems are automatic and payment then became due and payable and was duly and correctly taken. 

We are not a free service, or do we imply that we are.

We clearly display that we take a fee and the amount, in two separate and prominent places on our website, they are not hidden or in the small print. 

Please re-read our terms and Conditions in their entirety, as they are very explicit.

I have also listened to the telephone conversation you had with our operative when you completed your application. At the start of the call you were asked the following... "BY CONTINUING WITH THIS CALL YOU ARE CONFIRMING THAT YOU HAVE READ AND AGREE TO OUR TERMS AND CONDITIONS ONLINE", you replied with a 'positive' response, if you hadn't the operative would have said that until you have agreed, not only by electronic signature but also by verbally confirming this, the application would not then be processed and you would of been asked to go back and re-read the T&C's and only once you were happy with them and you confirmed this positively would the application then be finalised. As previously stated our T&C's specify clearly in two separate places that we charge a fee and the amount that we charge, one is in our FAQ section under "what will it cost to apply" and the other is in our "Terms & Conditions" under the heading "FEES". Prior to completing your application over the telephone, you also had to complete the agreement box (with your full name) on our website to confirm that you had read and understood our T&C's (we would not of contacted you to verbally complete your application over the telephone otherwise). You were also clearly advised by our operative that by continuing with your application you confirm that you have read and agree to our T&C's and you also verbally do acknowledge this. If you do not confirm this (you clearly did), the operative would have asked you to go back to our website and read the T&C's and only once you are happy and agree to them, to then call us back to complete your application. To reiterate, you are and should be well aware prior to speaking with our operative of the charges we make.

more details »


29840finance facility [prescot]
Total claims:28
Fee charges even though no loan received »05/09/201309/09/20130
This company took £79.95 after I applied online for a personal loan of £5K which to my horror has now left me overdrawn and incurring bank charges.

I contacted the company and received a lengthy email informing me that once an offer was made they were in their rights to take their fee.

To date I have received several emails asking me to complete my application but none for the amount requested and all with massive repayments and interest.

I understand that I am able to request an refund less £5 admin fee on the principal that they are in breach of the consumer credit act 1974 by taking a fee without me receiving a loan.

I am going to send a recorded delivery letter today requesting a refund less the legal £5 admin fee, giving them 30 days notice to send payment by cheque. Failure to do so will result in an application to the county court and they will then have to pay an admin/courts costs if I am successful.

This company say they advertise their fees on their website in We clearly display that we take a fee and the amount, in two separate and prominent places on their website, they are not hidden or in the small print as there is none. I have found it in their terms and conditions only.

more details »


29859finance facility [prescot]
Total claims:28
took money without my permission »16/09/201317/09/20130
I was looking online for a loan and applied to provident I didn't apply to these people and I went to get shopping for me and my 4 children and my card got declined so I rang my bank and they said it got took by these people now me and my 4 children have to go without food as the bank said they cant do anything and im getting no reply from the finance facility im really scared of loosing my children thro this please help me

more details »


29810finance facility [prescot]
Total claims:28
THIEVES »30th august, 201330/08/20130
my daughter rang to explore her options to obtain a loan. was hoodwinked into giving her account details with an assurance that nothing would be taken from her bank. no contract was entered into. less than 24 hours later she found out that firstly they accessed her account removing 25p and then a further £600. she rang them today and three different operators laughed at her stating she would not get the money refunded. they kept putting the phone down. we have involved action fraud/police and her bank. please be very careful when telephoning this company just to explore your options. we now have a legal battle on our hands to try and recover those monies taken by deception from her account and without her permission or knowledge.

more details »


29896finance facility [prescot]
Total claims:28
Finance Facility Loan Scam »25/09/201329/09/20130
I applied to this company for a loan of £2,500.00 and double checked with them at the time on the phone that they would not take their fee of £79.95 until I was formally offered a loan from one of their finance providers. I was only contacted by 2 companies, the first of which turned me down due my poor credit rating and the 2nd company would only offer me a Guarantor loan which is not what I asked for or wanted as I have no guarantor to offer. Sure enough on my payday they took their fee, even though I had not been offered a loan. I called Finance Facility to complain and they checked our telephone conversation and came back to me to say that as I had been "accepted" by the 2nd company that they were within their rights under their Terms and Conditions to take their fee. I said that I had not been offed a loan and a guarantor loan is not the same, but they have hidden behind their Terms and Conditions to report that they would not be returning my money to me. I have since spoken with my Bank who put me through to the Visa complaints department, who have kindly repaid my money to me and will be writing to Finance Facility to discuss their Terms and Conditions and complain on my behalf. I have also spoken to the Office of Fair Trading to report this company for fraudulent practice which my Bank recommended me to do. Please do not use this company if you need a loan, as they are one of many online cowboys who are making money out of people who can ill afford it.

more details »


29899finance facility [prescot]
Total claims:28
Refund »30/09/201330/09/20130
Never heard of the company but they proceeded to take £79.95 out of my account so would like to have a refund I have spoken to the company but through their arrogance they have said that I am not entitled to a refund and I have bills to pay after which I have no money left for the rest of the month to buy food

more details »


29996finance facility [prescot]
Total claims:28
Craig Hudson Refund »May 201320/11/20130
I called the Finance facility in May jsut to ENQUIRE about their service not to apply for a loan as all i wanted to do was check if their service was suitable for me. I quickly realised it wasn't and told them so. I was asked to give my account details just to check age as a statuary thing to confirm age which would debit 50p then refund it. Next day I found £69.95 out of my account which led to me being overdrawn. This has led to a lot of stress on my life for months trying to get my money back which as far as I am concerned they stole from me. I have called them several times and sent 3 emails to their complaints email address just to receive an email (automated) immediately saying someone will be in touch within 24 hours. To this day no one has ever called me regarding my complaint. All I want is my money back, NOW.

more details »


30126finance facility [prescot]
Total claims:28
misleading »19/02/201421/02/20140
i was rushed through reading t&cs .was not told there was a charge for using there services

more details »


30187finance facility [prescot]
Total claims:28
REFUND »25/10/1412/06/20140
THE ABOVE COMPANY TOOK THE ABOVE AMOUNT FROM MY BANK ACCOUNT EVEN THOUGH I DID NOT SIGN ANY AGREEMENT WITH ANY LOAN COMPANY WHICH THEY SAY YOU GET REFUNDED IF AFTER 6 MONTHS YOU HAVE NOT RECEIVED A LOAN WHCIH i HAVE NOT BUT THEY ARE REFUSING TO PAY BACK THE MONEY.
I PERSONALLY THINK THIS COMPANY SHOULD BE NAMED AND SHAMED AND SHOULD BE LOOK INTO AS THEY ARE RIPPING PEOPLE OFF DAILY I SHOULD THINK.
THEY SAY THEY ARE REFUSING TO PAY ME THE MONEY AS I HAVE SIGNED AN AGREEMENT WITH ANOTHER COMPANY OF WHICH THEY DID NOT RECOMMEND HOW CAN THIS BE RIGHT?

more details »


30206finance facility [prescot]
Total claims:28
Finance Facility Refund »30.06.1430/06/20140
The Finance Facility made it as thought the were the lender. They said they only took card details to verify my account, the lady assured me. WRONG today it has been deducted from my account even though I have no loan and have not signed up.
I called immediately back on the same day within 14 days when I realised who they were and they charged a fee.

I wont my money back now!

more details »










Privacy Policy | Terms & Conditions | Contact Us