CanYouTrustThem.com

The FREE Global Name, Shame & Claim Register


Advanced Complaints Search

Search claims by the following criteria

Search by keyword: (search also in comments: )
Company / Person name:      or     select company / person
Country:     City:
Select claim category:
Display claims related to: Companies & Individuals       Individuals Only     Companies Only

Searching Results

Found: 6


1  

IDCompany / PersonClaim TitleIncident DateAddedPostsAdd commentDetails
12233San Diego Media [San Diego]
Total claims:1
Misleading and Unprofessional »April, 201005/05/20101
To Whom It May Concern,
This document is regarding our experience with San Diego Media (9820 Willow Creek Road Suite 450 San Diego, CA 92131 – http://www.sandiegomedia.com). Statements of cost are based on documented facts.
Summary:
1. We are an established online retailer who was searching to upgrade our current ecommerce solution.
2. Initial estimate from San Diego Media was $62,600.00
3. We paid San Diego Media $5,000.00 for discovery with a clause to have $2,500 refunded if the final price increased more than 30% over initial estimate (we had done extensive pre discovery).
4. Hosting was discussed at “around $2,000.00 a month”.
5. During discovery, we had several hour long workshops which they were supposed to base wireframes of site design on. We received wireframes that had NONE of what we discussed in workshops!
6. Both wireframes and contract we’re a week+ late.
7. Final bid was $70,097.00
8. Completely UNDESCLOSED they added a line attaching “One Percent (1%) fee for all site revenues in excess of $400K per month”!! This UNDESCLOSED fee changed the entire final pricing by an additional $37,000.00 EACH and EVERY year and that is only factored at our current sales volume!
9. On-Demand and Infrastructure (Hosting) was listed at $129 per day, (approximately $3,923.75 per month averaged over one year). This is almost $2,000.00 more per month than what was discussed and this alone increased the project to an additional $23,000.00 every year!
10. There was another undisclosed fee of “$5,000.00 for Installation of the MaxEXP Server Farm”.
11. We easily decided NOT to go with a company that would run its business in such an unethical and unprofessional manner. Furthermore we respectfully asked for a full refund on discovery, as the 1% clause increased the final pricing by $37,000.00 in the first year alone, without factoring in future years.
12. They have REFUSED to even honor their signed and written discovery contract and refund us our $2,500.00!
Details:
We are a very successful Missouri based internet retailer with an excellent business reputation for over 7 years, our business has experienced a phenomenal growth and has revenue of over 8 Million a year, and projected for 11 Million a year for 2010. In January 2010 we started looking for a new ecommerce solution as we had outgrown our current solution.
Our research found a promising fit for our needs in a company called San Diego Media (9820 Willow Creek Road Suite 450 San Diego, CA 92131 – http://www.sandiegomedia.com). We had numerous e-mails and phone calls with Dave Peterson (Director of Business Development) some of which involved Andy Bray (Senior Vice President), by mid January we had seen several Webex demos and had phone conferences as well as received a response to our very extensive RFP.
We received a “Project Pricing (Estimations & Project Budget Guidelines)” from them detailing “Total Site Development & Integration Costs (+/- 20% based on discovery)” at “$62,600” and “MaxCare and Ongoing Infrastructure Costs” at “TBD”. In our conversations we brought up hosting and ongoing costs with both Dave Peterson and Andy Bray, a number of “around $2,000.00 per month for hosting” was agreed to.
In mid February we incurred the expense of flying our IT Manager (Lucas Forrest) out to San Diego, California to meet with San Diego Media and take a tour of their data center as well as sign the “Discovery Proposal”. Upon arrival our IT Manager toured the data center with Andy Bray and Matt Sylvester(Project Manager), at which time hosting types were described, but no pricing was offered and we made no selection in which hosting option we wanted.
The “Discovery Proposal” contained the exact same “Project Pricing (Estimations & Project Budget Guidelines)” and was for an amount of $5,000 (pre-paid for Discovery/Project Plan). Because we had done so much pre-discovery as well as a spec detailed RFP, we requested for our protection that San Diego Media give us an amendment to the discovery agreement stating that we would be refunded the $5,000 if the discovery process increased final budget by more than 20%. Brian Kent (CEO) of San Diego Media, took offense to this and after a discussion with Emily Church (CEO) of our business and Brian Kent, he finally agreed to amend the contract to state:
“…if the final pricing that comes out of the discovery process Increases the cost of the initial site development and integration more than 30% beyond the stated $62,600…” “…that SDM will provide a $2,500 refund…”
During the discovery process we had workshops where we discussed how we wanted the site to look and provided samples of other sites we liked and features we specifically wanted. They we’re supposed to provide us with wireframes based on these workshops. They made promise after promise on when we would receive the wireframes and 15 days late we received them, only to have wireframes that did not contain a SINGLE feature we requested in our discovery. This was a total shock after sending sample sites and having hour long Webex workshops where we showed them exactly what we wanted. The wireframes they provided did not even contain basic features that were in their deliverables document! Our IT department had to design the wireframes for them!
On March 26 we received “Documents for Final Discovery” from Andy Bray, detailing where “Total Site Development & Integration Costs (+/- 20% based on discovery)” at “$69,397”. In prior documents listed “MaxCare and Ongoing Infrastructure Costs” at “TBD”, this document omitted it all together!
After weeks of waiting for Brian Kent to provide us with final agreement/contract, Brian Kent finally delivered the agreement 12 days later on April 7.
The final price had increased again to $70,097.00.
That was not the bad part, to our shock and utter disbelief the contract stated:
…”Payment for said services will be $129 per day, calculated monthly, and prepaid monthly, beginning the first day of deployment and the first payment due on the 1st of the month prior to the estimated site deployment date. An additional One Percent (1%) fee for all site revenues in excess of $400K per month shall be due on the 15th day of the following month the revenue was booked on the site. Taxes, shipping and handling fees are not included and exempt in this calculation.”
NEVER EVER had we discussed giving San Diego Media a share in our company. This was never in any communication disclosed or even hinted at, and did change the entire final pricing by almost $37,000.00 EACH and EVERY year and that is only factored at our current sales volume! Our projected sales volume for the first year would actually make this undisclosed 1% fee equal an increase of $52,000.00 yearly, and would be even more every year after, assuming we continue to grow!!!
On top of that with “$129 per day”, the hosting came to $3,923.75 per month averaged over one year. This is almost $2,000.00 more than what was mentioned to by Andy Bray and Dave Peterson, during discovery and pre-discovery and NEVER quoted on any document or conversation at any point! This alone increased the project to an additional $23,000.00 per year!
There was also a line stating:
“… Customer will also pay $5,000.00 for Installation of the MaxEXP Server Farm of the three MaxEXP platforms – (Development, Staging/Testing and Live/Production)”
This additional $5,000.00 was never disclosed as well, though we did assume there may be some setup fee involved.
All of these undisclosed fees equaled a minimum increase of $75,000.00 yearly, over half of which was tied directly to our revenue growth by their 1% clause, and could very easily increase to over $100,000.00 per year within the first 3 years with our projected growth.
Because of their complete lack of basic business ethics, we choose not to pursue any future business relationship with a company run in such a poor and dishonest manner. We further asked for the $2,500.00 refund back as this was specifically why we had them add the clause regarding if the cost after discovery increased more than 30%. They have REFUSED to honor their written and signed discovery proposal and refund us our $2,500.00!! In our opinion, Brian Kent is very disrespectful and does not run his business in a professional or ethical manner! If you are considering doing business with San Diego Media, we would strongly urge you to reconsider.







more details »


12291Teamleadcorporates [AS Rao Nagar,ECIL X Roads]
Total claims:1
cheating,fraud »24-04-201013/05/20101
Teamleadcorporates is an embedded systems company located near to radhika theatre,AS Rao Nagar,ECIL X Roads,AS Rao Nagar,ECIL X Roads

are the cheaters and frauds ,they given academic projects to us i.e

B.Tech projects .but they did not given proper code and related hardware.still they collected lot of money from our college students.code is not working properly.Given code is complete different from the project titles ....I think that is a fraud company even they cannot handle academic projects properly How Can they handle Company projects

.............So aware of Teamleadcorporates ........www.Teamleadcorporates.com

more details »


20657Softwarebrands Ltd [Harrow]
Total claims:2
Failed to refund full amount »25/07/201119/08/20111
I placed an order for : 1 x Microsoft Visual Studio 2010 Professional Upgrade Promo (from Standard) - Retail Boxed (C5E-00539) = £229.78 Exc £229.78 Inc
This was in stock when I ordered and I got 3 e-mails saying the goods where being processed and I would receive the goods within 3-5 working days. After I did not receive or hear any more for about 1 month, I wrote to Softewarebrands and after a few days they replied : I do apologise, unfortunately we are unable to supply this item as we have been let down by our supplier. Therefore we have issued a full refund back to your card.
As this was a special offer that has run out now I can no longer take advantage of it any more. This was annoying!
Then when they made a refund I lost the exchange rate as the GB pound has slipped to the Swiss franc in that time. I wrote to them asking that they make up this amount as it was not my fault as they advertised they had this product in stock and they wrote back : We have issued a full refund. I would recommend speaking to your bank. Amit
At the time I ordered this product it was advertised by several companies on the internet, unfortunately now there is now one advertising it anymore and I must now pay from Softwarebrands : Microsoft Visual Studio 2010 Pro Upgrade DVD £425.52 Exc
As I am pensioned this extra expense is considerable and so I feel doubly cheated.
I just feel people should know when a company operating on the internet does not give good service because if nothing happens to these companies then they will continue giving bad service. What do they have to lose? I know what I have lost but I am only the customer!

more details »


22134Softwarebrands Ltd [Harrow]
Total claims:2
Goods not delivered!!! »14-11-201121/11/20110
Had the same problem.........made an order for two led 180 watt for 509,97 pounds on the 14th of november 2011 and paid extra for a fast delivery (5days) after checking the next friday the order status, I noticed it was still pending.....so I called many times to see what the status of this was, but had no anwser.
You can imagine that I was pretty worried over the weekend, so today the I called again the whole day and no anwser + an email in the morning asking what the status was.
No anwser!!!!

I Will send a reclamation to my bank and will inform the proper authorities of this company

Here the invoice

Softwarebrands Ltd
------------------------------------------------------
Order Number: 105
Detailed Invoice: https://www.kysecure.net/europe.softwarebrands.co.uk/account_history_info.php?order_id=105
Date Ordered: Monday 14 November, 2011

Products
------------------------------------------------------
2 x 180W Led Grow Light Red / Blue / Orange / White (180-RBOW) = £399.98 Exc (€475.98) £479.98 Inc(€571.18)
------------------------------------------------------
Economy Delivery to Europe (5-7 Working days) (): £24.99
Sub-Total: £424.97
VAT 20%: £85.00
Total: £509.97

Delivery Address
------------------------------------------------------
Will Martina
comte d' urgell 97 ppal 2
Barcelona
08011 - Spain

Billing Address
------------------------------------------------------
Will Martina
comte d' urgell 97 ppal 2
Barcelona
08011 - Spain

Payment Method
------------------------------------------------------
Secure Credit Card Payment (Protx)

Here the mail I send to them

Dear sirs,

I have been trying to contact you at your office last week and today by telephone with no anwser.

We would like to know what is the status of this order, since we see that the status is still pending on your website.
If for any reason you do not have this product on stock please advise us, so we can decide on how to proceed further.

If the order has been sent, we would like the mailtracking number so we can check the status of the product.

yours thruly,

Wilmar Martina

more details »


19261Satyam Inc. [Unknown]
Total claims:1
False Advertising »05/03/201116/05/20110
Received a telephone call from "Hawks Tech Live Services" who said they were representing Microsoft. Had been having problems with my computer and they said it was registered to them as they were partners with Microsoft. They downloaded Advance system optimizer "lifetime free", Advance system care "free" and Advance Remote Desktop "free". I only had to pay $96,00 one time and life time fee. I never received the license key and id password. Every time I try to use the optomizer etc. I get the messaage that I need to pay another $39.95 to Systweak to activate these software. I feel ripped off. Can''t reaach Hawks by phone - no longer in service.

more details »


22308Sugar CRM [Sydney]
Total claims:1
SugarCRM.com-misleading and deceptive-HORRIBLE experience »201030/11/20110
Long story cut short....I wanted a CRM for small start up with 300 customers.
Whilst I was away my assistant (who was I assisting) was talked in to a CRM which was unsuitable for what she/we wanted by sugar CRM...I subsequently called and called and had little joy from any body and asked for a refund.No way they said we dont ever do that!!! Sugar both mislead her and offered little support!!!They were hopeless!

What I discovered were road blocks and men who refused to even consider what I was saying....I found the people behind sugar greedy arrogant and not in touch with people..todate I have warned many people and will continue to warn people about arrogant people with CLOTH ears......

I think todate I have warned off many customers from them -Thats the power of the nest-DONT USE sugar CRM ever!!!!

Greg TOM and his team in sydney-Use salesforce or other group who dont fib!

more details »



1  









Privacy Policy | Terms & Conditions | Contact Us